Lexus presenteert met LC 500H een gloednieuwe, hybride coupé

Het is en blijft een fraai merk dat Lexus. Anders kunnen we niet concluderen nu de foto’s van de nieuwe LC 500h bij Nieuweautokopen.nl/Lexus zijn aangekomen. Een merk met mooie techniek en een onderscheidend uiterlijk. Waar koop je zoiets? Online bij Nieuweautokopen.nl/Lexus.

Nieuwe Lexus LC500h 2016 kopen

Hoewel de naam ons even aan een Mercedes deed denken, heeft de oogverblindend vormgegeven LC 500h niets met het Duitse merk van doen. Het model is direct afgeleid van de LF-LC Concept die in Detroit 2012 voor het eerst aan het publiek werd getoond. De LF-LC Concept had als doel om de toekomst van Lexus’ designtaal te tonen en was niet gericht op het in productie brengen van de coupé. Echter, het overweldigende enthousiasme van het publiek heeft Lexus doen besluiten deze coupé wél in productie te nemen. Het staat buiten kijf dat Lexus met de komst van de LC 500 en LC 500h een onmiskenbaar nieuwe weg inslaat. Een weg met veel meer emotie. Een weg waarin “het woord saai niet meer in één zin mag voorkomen met Lexus”, aldus concerntopman Akio Toyoda.

Nieuwe Multi-Stage Hybrid System
Lexus heeft het zogeheten Multi-Stage Hybrid System specifiek ontwikkeld voor high-performance auto’s. Lexus’ vlaggenschip onder de premium coupés krijgt het systeem als eerste. Het hybridesysteem is met drie doelstellingen in het achterhoofd ontworpen: meer vermogen en trekkracht, hogere efficiency en meer rijplezier. Na intensief ontwikkelingswerk biedt de LC 500h de beste balans tussen kracht en brandstofverbruik maar dankzij een harmonieuze samenwerking tussen benzine- en elektromotor ook een zeer sportieve en innemende rijervaring.

Het nieuwe Multi-Stage Hybrid System combineert alle elementen van een beproefde hybride aandrijflijn – bestaande uit een 299 pk sterke 3,5 liter V6 benzinemotor, een krachtige elektromotor met een vermogen van 45 kW en een lithium-ion accupakket. In dit geval past Lexus achter de hybridetransmissie ook nog een additionele automatische transmissie toe. Deze versnellingsbak met échte versnellingen geeft meer snelheidsbeleving en geeft een meer lineair gevoel met het toerental van de benzinemotor. De combinatie van het de hybride- en reguliere transmissie laat de bestuurder genieten van de beleving van een 10-traps automaat. Samen met een directere reactie van de koppelrijke elektromotor op de input van het gaspedaal is de acceleratie opvallend snel. Extern opladen is ook bij het nieuwe Lexus Multi-Stage Hybrid Sytem niet noodzakelijk waardoor stekkeren niet nodig is.

‘M’ modus
Helemaal nieuw van het Multi-Stage Hybrid System is de ‘M’ (manuele) modus waarmee de bestuurder zelf kan schakelen met grote magnesium schakelflippers achter het stuurwiel.

Daarnaast biedt de ‘M’ modus de bestuurder snellere schakeltijden en een ongekend sportieve en innemende rijbeleving. Het nieuwe hybridesysteem ziet erop toe dat de bestuurder optimaal profiteert van de koppelrijke en alerte elektromotor die al vanaf nul toeren zijn volledige trekkracht levert. Een acceleratietijd van 0 naar 100 km-u in minder dan vijf seconden is daarmee mogelijk. Door toepassing van een lichtgewichte en compacte elektromotor en lithium-ion batterij is het aandrijfsysteem niet zwaarder dan het systeem in de huidige Lexus GS 450h.

Brede schouders
Het exterieurdesign van de LC 500h is geïnspireerd op de LF-LC Concept die in 2012 op de NAIAS autoshow in Detroit werd onthuld. De LC 500h onderscheidt zich met zijn vloeiende lijnen, lage daklijn en brede schouders en laat een elegante maar toch sportieve kant zien van Lexus’ L-finesse designfilosofie. Aan de voorzijde van de 4.760 mm lange topcoupé vallen direct de geprononceerde Lexus Spindle Grille en de zeer slanke triple LED-koplampen op. De meerlaags LED-achterlichten geven een uniek, herkenbaar lichteffect. De LC 500h is leverbaar met wielen in de maat 20- tot 21-inch.

Rijplezier en Craftmanschip
De thema’s luxe, performance en Craftmanship komen ook terug in het stijlvolle nieuwe interieur dat georiënteerd is op de bestuurder. De kwaliteit en de afwerking van de bekleding, de met de hand gestikte lederen middenconsole en dashboard pad, en de gedrapeerde Alcantara portierbekleding, weerspiegelen het niveau van Takumi vakmanschap. Het oog voor detail waarvoor Lexus wereldwijd bekend is.

Het instrumentenpaneel beschikt over een fors rond display, geïnspireerd op dat van de legendarische supercar Lexus LFA. In de Lexus LC 500h debuteert een nieuw multimediasysteem met verbeterde graphics. Lexus trakteert inzittenden op een uitzonderlijke geluidservaring van een nieuw, standaard aanwezig Mark Levinson® premium surround systeem.

Gloednieuw platform
Lexus bouwt de LC 500 en LC 500h op een gloednieuw platform (GA-L: Global Architecture for Luxury vehicles) met superieure rijkwaliteiten. Het GA-L platform vormt de blauwdruk voor alle toekomstige modellen van Lexus met achterwielaandrijving en een voorin geplaatste motor. Het zwaartepunt van de LC 500h ligt extreem laag.

Aluminium en koolstofvezel
Het zwaartepunt van de auto wordt verlaagd door het monteren van aluminium motorkap en zijschermen. De aluminium deurpanelen zijn bevestigd aan een koolstofvezel structuur. Verder is de achterklep gemaakt van glascomposiet en koolstofvezel. Koolstofvezel is ook gebruikt voor het dak. Zelfs de LED-koplampunits zijn zo klein mogelijk gehouden om gewicht te besparen. Ultrasterk staal verlaagt verder niet alleen het gewicht maar levert ook een bijdrage aan de stijfheid van het voertuig zodat er een scherper en beter stuurgedrag ontstaat. Het gewicht van de aandrijflijn bevindt zich achter de vooras zodat een middenmotor layout ontstaat. Zowel de ophanging als het onderstel geeft de LC 500h de rijkwaliteiten die bij een topcoupé van Lexus horen.

Lexus Safety System+
De LC 500h profiteert standaard van het nieuwe Lexus Safety System+; een verzameling van actieve veiligheidssystemen bestaande uit onder meer Pre-Collision System (PCS) dat botsingen helpt te voorkomen dan wel de gevolgen hiervan te beperken. Lane Keep Assist (LKA) waarschuwt de bestuurder als de auto zich buiten de rijbaan dreigt te begeven zonder richting aan te geven. Automatic High Beam (AHB) zorgt voor optimaal zicht naar voren tijdens nachtelijke ritten, zonder tegenliggers te verblinden. En ook All-speed Dynamic Radar Cruise Control (All-speed DRCC) behoort tot de veiligheidsfeatures.

De Lexus LC 500h wordt begin maart op de internationale autotentoonstelling van Genève aan het grote publiek getoond. Daarna zal de auto te bestellen zijn, onder meer bij Nieuweautokopen.nl/Lexus. Voor welke bedragen het model te koop komt, is nog niet bekend, dat laten we u zo snel mogelijk via Nieuweautokopen.nl/Lexus weten. Mocht u tussentijds een andere Lexus willen zien of bestellen, kijk  dan op de eerder genoemde website.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s