Verkoop Mercedes-Benz G 500 4×42 2015 van start

Soms komen er auto’s op de markt die ons bij Nieuweautokopen.nl/Mercedes de mondhoeken die krullen. De G 500 4×42, eerst getoond als showauto, is zo’n auto. Al tigjaar oud en nog steeds gaaf om te zien. Mercedes-Benz heeft besloten hem in productie te nemen omdat er veel vraag is. Nu is Nieuweautokopen.nl/Mercedes voor dit type auto niet helemaal de barometer van de markt, maar we zijn bereid het te geloven.

Nieuwe Mercedes G500 2015 kopen
De G 500 4×42 is het nieuwste hoofdstuk in de lange, met superlatieven overladen historie van de G-Klasse. De G 500 4×42 onderscheidt zich technisch door een vierwielaangedreven aandrijflijn, portaalassen en de nieuwe 4.0-liter V8 biturbomotor met een vermogen van 310 kW/422 pk. Tegelijkertijd hebben alle andere G-Klasse-modellen verder verbeterde interieurs en motoren gekregen. Alle motoren voldoen nu aan de nieuwe Euro 6 emissienorm. De G 350 d, G 500, Mercedes-AMG G 63, Mercedes-AMG G 65 en G 500 4×4² zijn per direct te bestellen, natuurlijk bij uw favoriete nieuwe-auto-bestelwebsite Nieuweautokopen.nl/Mercedes.

Met de toevoeging van de G 500 4×42 aan de G-Klasse modelserie heeft de Mercedes-AMG G 63 6×6 een kleiner broertje gekregen. De serieproductiemodellen van de G-Klasse zorgen met carrosserie en ladderchassis voor de basis die het aanzienlijk grotere vermogen van de G 500 4×42 zonder verdere versterkingen probleemloos aan kan. De Mercedes-AMG G 63 6×6 leverde een bijdrage in de vorm van een aangepaste versie van het permanente vierwielaandrijvingsysteem met portaalassen.

De de G 500 4×42 wordt aangedreven door een nieuwe 4.0-liter V8-motor met  directe inspuiting en dubbele turbo’s. De zuinige en schone 4.0-liter biturbomotor levert 310 kW/422 pk en een maximumkoppel van 610 Nm. Hij voldoet aan de Euro 6 emissienorm inclusief de maximale partikeluitstoot die in 2016 van kracht wordt. De achtcilinder is gebaseerd op de nieuwe generatie V8-motoren die Mercedes-AMG heeft ontwikkeld en die al uitzonderlijke prestatieniveaus hebben laten zien in de Mercedes-AMG GT en Mercedes-AMG C 63.

Uitstekende on- en offroadprestaties
De G-Klasse is uitgerust met twee veerdempers per wiel. Een veerdemper is conventioneel met vaste dempingseigenschappen. De andere veerdemper is elektronisch instelbaar. In het interieur van de G 500 4×42 beleven de inzittenden het comfortniveau en de ambiance van een luxe limousine. Kijkend naar de belangrijkste waarden voor de carrosserie en de aandrijflijn lijkt het niet meer dan voor de hand liggend dat bij de G 500 4×42 de wereld van offroad rijden pas begint waar andere auto’s opgeven. Verrassend is echter dat de nieuwste G-Klasse ook op asfalt overtuigt. Dankzij de grote spoorbreedte van de portaalassen van 1762 mm voor en 1779 achter, de grote 22 inch banden en de instelbare demping inclusief de ‘Sport’ stand, stuurt de G 500 4×42 zo dynamisch door bochten dat de inzittenden zich eerder in een sportauto wanen dan in een terreinauto. Dat geldt ook op ongebaande of besneeuwde wegen, waarop deze G-Klasse zich ontpopt als een krachtige rallyauto. We geloven veel van wat er uit de monden van de PR-afdeling van Das Haus komt, maar of deze uitspraken kloppen, zouden we graag eens willen proberen bij Nieuweautokopen.nl/Mercedes.

Permanente vierwielaandrijving, een offroadreductie in de tussenbak, portaalassen en drie differentiëlen die tijdens het rijden gesperd kunnen worden zijn op conventionele terreinauto’s niet te vinden. De portaalassen die voor aanvullende bodemvrijheid zijn ontwikkeld, completeren het offroad portfolio van Mercedes-Benz en vormen een technologisch hoogtepunt van de G 500 4×42. In vergelijking met normale starre assen zijn de wielen niet gecentreerd op de as gemonteerd, maar decentraal onder de aseinden door de  portaaloverbrenging. Als gevolg daarvan is de bodemspeling van de G 500 4×42 met 450 millimeter toegenomen en bedraagt de doorwaadhoogte – of liever de duikdiepte – maximaal 1.000 millimeter.

Systematische doorontwikkeling
Sinds de introductie van de G-Klasse in 1979 heeft het model geschiedenis geschreven en vormt hij de hoeksteen voor de complete SUV-familie van Mercedes-Benz. Meer dan 250.000 exemplaren zijn er sinds de introductie aan klanten geleverd. Mercedes-Benz houdt de legendarische terreinauto  technisch in topvorm via een systematische doorontwikkeling van het model. De G-Klasse levert nu tot 16 procent meer vermogen met een lager brandstofverbruik. De nieuwe V8-benzinemotor wordt ook in de G 500 geleverd. Ongeacht benzine of diesel zijn alle motorvarianten klaar voor de toekomst aangezien ze alle voldoen aan de Euro 6 emissienorm. Een nieuwe afstemming van het onderstel en een meer gevoelige ESP® aansturing zorgen voor verbeterde stabiliteit en veiligheid en een verhoogd rijcomfort. Ook het uiterlijk en interieur zijn vernieuwd. Tegelijkertijd volgt ook een speciale  AMG-uitvoering, de EDITION 463, ook te bestellen bij Nieuweautokopen.nl/Mercedes.

Modeloverzicht:

Uitvoering Cil. cc kW (pk) Nm 0-100

km/h

Verkoopprijs (incl. BTW en BPM)
G 350 d V6 2.987 180 (245) 600 8.8 € 155.595
G 500 V8 3.982 310 (422) 610 5.9 € 166.695
G 500 4×42 V8 3.982 310 (422) 610 7.4 € 304.500
AMG G 63 V8 5.461 420 (571) 760 5.4 € 219.795
AMG G 65 V12 5.980 463 (630) 1000 5.3 € 383.195

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s