De dealerwebsite is de belangrijkste showroom voor de autodealer!

Elke dealer weet dat, maar acteert deze er ook naar?


De dealerwebsite is de belangrijkste showroom anno 2014/2015. Uiteraard weet elke dealer dat, en dit feit wordt ook nog eens bevestigd door talloze onderzoeken op dit gebied. De dealerwebsite is dan ook nog meer invloedrijk dan de merkenwebsite, of andere websites zoals portals etc. De enige online bron die in de buurt komt en sterk aan invloed wint zijn de beoordelingswebsite.

Fysieke showroom
Maar kijkt de dealer ook wel dagelijks naar zijn website, met de ogen die kijken op welke wijze kan ik mijzelf, mijn bedrijf en mijn voorraad het beste presenteren? Immers elke dag dat je naar de zaak toerijdt vallen je ook zaken op aan je fysieke showroom. Onkruid wat weg kan, ramen die gewassen moeten worden ect. Maar kijk je ook op zo’n wijze naar je website?

Google Analytics
Een van die zaken die dagelijkse aandacht nodig hebben zijn je statistieken. Google Analytics heeft daarin een prachtig product waarmee je middels snelkoppelingen en dashboards snel en adequaat inzicht kan hebben in je performance online. Zeker als je je occasion en nieuwe auto voorraad(VDP pages) als aparte urls laat zien, waardoor je ook de aantallen VDP views kan zien in je showroom. Immers wij weten dat 70% van je klanten zich niet eerst aanmelden of bellen, voordat ze naar u toe komen. Door de views op de VDP pages te monitoren(kan simpel via roibot) kun je zien wat je verwachting zou kunnen zijn aan showroom traffic de komende dagen. Een adwordscampagne welke is opgezet met als doel: leads, kan middels de VDP pages opeens tot andere inzichten leiden.

VDP en SRP
De Vehicle Detail Page(VDP) en de Search Result Page(SRP) zijn zo’n beetje de belangrijkste pagina’s op je dealerwebsite. Immers daar moet je de klant de auto immers verkopen. We weten namelijk allemaal dat onze klanten minder en minder dealers bezoeken omdat ze hun keuze al vrijwel 100% online bepalen naar welke dealer ze gaan. Het zijn dus die pagina’s die de conversie naar een showroom lead, call lead of online lead moeten verzorgen. De SRP is essentieel om de bezoekers te trekken naar de VDP, en de VDP, daar moet de ‘magic’ plaatsvinden. Vergelijk het eens anders met die talloze datingsites. Wil je je als vrijgezel goed verkopen, dan maak je super foto’s van jezelf met een dito omschrijving. En die omschrijving niet afsluiten dat de specificaties kunnen afwijken van de werkelijkheid, want dan weet je ook dat je nog even vrijgezel kan blijven. Net zo goed als dat je stockphoto’s gebruikt, kansloos toch?

Omschrijving
Onderzoek leert namelijk dat de bezoekers daadwerkelijk de omschrijving lezen als men in de markt is voor een nieuwe-gebruikte auto! In deze omschrijving dient de verkoper zijn vak uit te oefenen! Verkoop die auto met tekst, die commercieel, leuk, relevant en orgineel is, daarmee haal je het maximale uit je bezoekers van je belangrijkste showroom. En ja, prijs is belangrijk, echter voor de consument is het nog altijd dat de juiste keuze belangrijker is dan de goedkoopste!

One comment

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s