Blog: Snappen doe ik het niet!

Ben je een verkoper van succes of van je eigen falen?

Vandaag was weer zo’n dag, waarin ik niet snap wat de motivatie’s zijn van bepaalde automotive dealer ondernemers. Stel je hebt een merk, welke + 30% minder verkoopt dan in 2013, en je eigen dealerbedrijf dik 50% minder. Is het dan nu de tijd om je marketinginspanningen te verkleinen?

Het gesprek wat ik namelijk had ging daarover. Deze dealer wilde met alles stoppen wat digitaal en online was, immers de klanten die fysiek binnen kwamen waren toch het belangrijkste (de call lead is de belangrijkste maar goed) dus daarop ging hij zich maar richten. Immers leads van ons, of welke andere partij dan ook waren toch alleen maar prijskopers, of geen serieuze klanten, anders kwamen ze immers wel langs…..

Na een gesprek van ruim 30 minuten kwam uiteindelijk het echte bezwaar boven drijven bij deze dealer. Niet hij was van mening dat online en leads niet converteren in sales, maar zijn verkopers. Wanneer stoppen wij nu eens om de verkoper te laten bepalen wat wel en geen goede bron is, maar gaan wij ervan uit dat een 13% conversieratio uit alle leads de minimale norm moet zijn en als je dat niet haalt, je eerst bij jezelf te raden moet gaan wat er mis is met jouw kwaliteiten als verkoper!

De online tijd waarin we ons nu begeven maakt maar 1 ding duidelijk, en dat is het grote verschil in echte verkopers en wannabe verkopers, die zichzelf liever “adviseur” noemen? Voor de echte dedicated autoverkoper ligt een goude toekomst, voor die andere een toekomst met nog meer excuses waarom het uitgerekend bij jouw niet lukt…

3 comments

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s