Blog: waardevolle sales data via je telefonist(e)

Waarom je telefoniste goud in handen heeft!

Inkomende telefoontjes worden nog niet gezien als de meest waardevolle leads die er zijn! te vaak worden deze calls mishandeld door jan en alleman en worden vooral de verkopers er niet op getraind en al helemaal niet op afgerekend.

Call Up
De inkomende sales call is namelijk erg belangrijk! Kijk zelf maar als je prive wat verkoopt op Marktplaats(bankje, kleding etc) heb je dan liever een mailer, of een beller? Een beller zit domweg veel dieper in de salesfunnel dan een mailer en met een beller kun je tenminste een dialoog aangaan welke snel en direct is.

Heb je de luxe dat een telefonist(e) alle inkomende calls behandeld en deze doorzet naar de verkopers dan heb je (data) goud in handen. Dus niet zo’n stomme, onpersoonlijke stemcomputer die er langer over doet om je naar de juiste afdeling te sturen, maar een echte persoon! Waarom is het zo belangrijk? Deze telefoniste kan een eenvoudig lijstje aanhouden welke namen/leads zij/hij doorzet naar welke verkoper. Daarna de dag erna kijken hoeveel van deze leads bekende klanten waren, wie nieuw waren en of ze allemaal in het CRM staan met een dito offerte. Nu hoeft het niet zo te zijn dat e een 100% match is, echter de dagelijkse praktijk nu is dat vrijwel geen enkele lead met de juiste info in het CRM staat, met daarbij een offerte.

Teveel leads worden beantwoord op een niet professionele manier waarmee de afspraak die wel of niet wordt gemaakt volledig bij de klant ligt en niet bij de verkoper…de verkoper moet verantwoordelijk gehouden worden van hoeveel call ups die krijgt in een maand tijd, hoeveel daarvan staan er in het CRM, hoeveel daarvan hebben een voorstel ontvangen(100% is normaal), hoeveel zijn er geweest en hoeveel orders? Nu kan de gemiddelde presterende verkoper duiken op zijn aantallen omdat de directie niet inzichtelijk heeft hoeveel call leads er zijn ‘verdwenen” of waar over geen verantwoording wordt afgegeven.

Een simpele lijst, met daarop de namen en verkoper checken in je CRM op een dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse basis en je zult zien wat voor ‘valse’ bezwaren de verkopers aandragen, welke niet getraind zijn overigens, waarom ze hun taak als verkoper niet 100% oppakken.

Meer weten? Wij houden nog een workshop over een betere conversie met online leads! Aanmelden en info hier.https://weblog.nieuweautokopen.nl/2014/08/11/workshop-betere-conversie-met-online-auto-leads/

One comment

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s