Blog: Wel of geen offerte mailen?

Geef je wel of geen antwoord op de vraag?

Veel gesprekken gaan bij ons met dealers over het feit of je nu wel of geen offerte moet mailen naar de klant? Immers, de klant kan daarmee shoppen. Nu kun je daar vele meningen over hebben, en die van mij is er slechts 1, maar wel eentje met ervaring…..

Offerte voorstel
Immers, ik ben wel van die kerk, dat je antwoord moet geven op de vraag. Alle websites, actiewebsites van dealers etc, hebben vaak, niet altijd, 1 ding gemeen! Namelijk een grote opvallende knop: “OFFERTE AANVRAGEN’ tja en dan moet je niet raar opkijken dat dat ook iets is wat de klant vraagt.

Kan geen offerte maken, door de inruiler?
Alleen je kunt geen prijzen noemen van inruilers die je niet hebt gezien, of met zeer gebrekkige info? Toch? Nu zijn er al talloze websites die vanzelf prijzen al noemen op basis van slechts een kenteken en km stand. Komen daar dan de goede prijzen uit? Nee, niet altijd. Echter de lead is slechts bedoeld om de dialoog aan te kunnen met een hot lead, en geloof me, iedereen die een lead instuurt is ergens geïnteresseerd in iets. Dus de klant zal niet snappen dat jij als enige geen prijs kan noemen op de inruiler, echter ik zou er altijd twee noemen, een onderwaarde en bovenwaarde. Ik moet en mag de auto zien, voordat ik hem koop toch?

Kan geen offerte maken, want dan gaat die naar de concurrent
Ja dat kan ook! Maar je kunt niet elke lead verkopen, dus leads verliezen aan een ander is iets wat je niet kan voorkomen. Echter ik kan mij niet heugen dat ik ooit een auto heb verkocht zonder een voorstel te hebben gemaakt, nooit! Ik heb liever dus een voorstel, waarop ik een kans maak, dan geen voorstel waarop ik nooit een kans maak…Alleen het verschilt wel hoe je deze verstuurd namelijk! Immers, als ik de lead bel, en zijn wensen bespreek, dan verstuur ik niet zomaar een offerte. Ik spreek af, wanneer wij een vervolg afspraak maken qua bellen en pas dan op het moment van die afspraak verstuur ik de offerte, ik wil/moet praten met de lead om een dialoog en dus kans te hebben op de laatste slag!

Why buy from me?
En uiteraard zet ik in de offerte waarom men bij MIJ moet kopen. Dus reviews over mij, mijn bedrijf en waarom mensen graag bij ons kopen, anders laat je de klant alleen op prijs selecteren en ook al is de prijs van belang, want niemand wil teveel betalen, klanten hebben meer angst om de juiste keuze te maken, dan de goedkoopste keuze en die keuze en die kans wil ik zo groot mogelijk laten zijn. Dus waarom zou iemand bij jouw nu moeten kopen? Behoudens de prijs en service?

Ratio
Dus ik maak mij niet druk, als ik in de showroom zou staan, om de ratio. De hoogste productie in Sales is veel interessanter dan de ratio. Liever 100x slaan, met de kans op een homerun, dan 5x slaan..

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s