Blog: De autoverkoper is cruciaal voor succes!

Is 20% meer auto verkoop mogelijk?

De laatste maanden geef ik veel presentatie’s over de online verkoop van nieuwe auto’s en welke processen en vaardigheden daarin van belang zijn! Vaak krijg ik daar de opmerking dat ik helemaal niets, maar dan ook helemaal niets nieuws vertel…en dat ben ik met ze eens!

foto

Immers het verkoop vak is niet veel veranderd met de komst van het internet. Ja je krijgt vele malen minder mensen binnen in de showroom, want de info die men vroeger bij jouw kwam halen, bekijken ze nu wel online…alleen diegene die binnenkomt, mailt of belt is wel veel transactie-gerichter dan ooit te voren!

De telefoon bijvoorbeeld, en dan vooral met de komst van de smartphone met daarbij de wereld aan info onder je vingertoppen, maakt dat de heden ten daagse autoverkoper enorm belangrijk is/wordt! Hij of zij is immers diegene die van al die (mis) informatie op internet de juiste info voor de klant kan trechteren en daarmee laat zien, dat hij diegene is om zaken mee te doen. De beller is vaak diegene die zaken wil doen, en laat nu alle marketinginspanningen van zowel merk als dealer nu resulteren in meer websitebezoek en daarmee lead aanvragen en meer belletjes voor het fysieke bezoek en de functie van de verkoper is daar…

De klant die belt is namelijk een koper, heeft alle info al online en zoekt bevestigingen daarvan bij die verkoper. En het is die verkoper die op de juiste wijze weet om te gaan met al die verzoeken, zonder dat deze zich tot een antwoordapparaat waant, en ook van al die gesprekken de NAW gegevens achterhaalt voor een juiste follow-up. Want het is juist in het procesmatige aanpak van de followup met voldoende NAW Leads ter beschikking om dit te laten resulteren in meer orders. Wil je 20% meer orders? Als je van 90% van al je inkomende calls de NAW gegevens achterhaald in het eerste gesprek dan is 1 ding zeker, die 20% komt er, mits je de follow-up consistent blijft volgen. Anno 2014 is de verkoper de belangrijkste schakel in het online landschap.

One comment

  1. Voor de autoverkoper is het cruciaal om een telefoontje om te kunnen zetten in een persoonlijke afspraak. Door de telefoon verkoop je geen auto’s, alleen afspraken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s