Blog: 28% van de leads reageert nooit….nou en!

Leads zijn niet altijd bereikbaar!

Leads en of aanvragen worden steeds belangrijker. En met leads bedoel ik in dit geval, die leads die via een internetformulier informatie hebben aangevraagd over een bepaalde nieuwe auto.(of gebruikt)

Leads

Bellen
Wij weten in ons callcenter bij Nieuweautokopen.nl iedergeval één ding zeker! Als we de lead niet bellen, of niet kunnen bereiken, dan verkopen wij de auto NIET, tenzij wij ons vergissen qua prijs, dan gaat namelijk alles vanzelf……

En wat doen wij nu hieraan? Binnen 15 minuten bellen, 80% moet binnen die 15 minuten gebeld zijn, in ons window, dat betekent tussen 09:00uur – 21:00uur. krijgen we de klant niet aan de lijn, dan bellen wij binnen 5 werkdagen, minimaal 10x! Daarna? Minimaal 1x per week, voor 10 weken lang….en om de 4 dagen een andere mail….doel?? In contact te komen met de klant, wij gaan niet uit van de ‘vrijblijvende lead’ nooit! Elke lead is een koper tenzij de lead anders bewijst, niet andersom.

28% no contact!
Echter wij krijgen ondanks alles 28% van de leads niet te pakken, wat wij ook proberen, het is niet te doen. Zijn dan de leads slecht? Nee, want het is onze taak, en alleen onze taak om in contact te komen met onze leads, niet andersom. Het mag ook ons nooit demotiveren, en zeker niet beperken in onze gedachtes dat elke lead niet bereikbaar, het is slechts 28% en met onze follow-up wordt dit elke maand net iets minder…maar wat doe jij met de lead die niet reageert? Stop je na 2, 3 of 4x bellen? Ik hoor graag!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s